6.10.2013

Można uleczyć każdą chorobę, ale nie każdego człowieka.

Coraz bardziej przemawiają do mnie poniższe słowa. Niech każdy rozsądzi sam. Ja w głębi czuję, że tak właśnie jest. Życie jest podróżą, choroba -etapem, czasem i informacją o kierunku. Daje nam znać, że coś robimy nie tak, jak tego pragniemy lub jak by było dla nas najlepiej. Życie to nie czas na kompromisy - mamy zawsze szukać najlepszych rozwiązań. Jeśli nie jedno, jeśli nie drugie - to znaczy, że gdzieś czeka coś trzeciego - lepszego niż dwa pierwsze.
Poniżej dzielę się zestawem pytań, które mogą pomóc w poznaniu trochę lepiej swojego Przyjaciela - jakim jest choroba oczywiście. Dużo czasu spędzamy na poszukiwaniu przyczyn, odpowiednich lekarzy, skutecznych metod leczenia - a ile czasu spędzamy na szczerej rozmowie z własnym wnętrzem? 

Narzędzie do pracy nad sobą. Odpowiadaj intuicyjnie. To nie test. Otwierasz się przed sobą.

1. Zdefiniuj cel choroby: Co daje mi choroba w moim ciele? 
- czy daje mi wymówkę od czegoś
- czy stawia mi jakieś bariery, czy coś mi zasłania (negatywnego lub pozytywnego)
- co poza niszczeniem mojego ciała powoduje
- czy w czymś pomaga

2. Jakim człowiekiem dzięki niej jestem?
- złym, smutnym, posępnym ponieważ..................
- beztroskim, radosnym ponieważ..........................
-.....................................ponieważ..........................

3. Jakim człowiekiem byłabym bez niej?
- złym, smutnym, posępnym ponieważ..................
- beztroskim, radosnym ponieważ..........................
-.....................................ponieważ..........................

4. Jakie wartości ta choroba (nazwij ją) daje mi i odbiera?
- DAJE/ODBIERA: spokój, poczucie własnej wartości, wiarę, nadzieję, harmonię, miłość, zaangażowanie, spełnienie, radość, sens życia
 wyjaśnij dlaczego
np: odbiera mi wiarę, że kiedykolwiek będzie lepiej, bo brak mi wsparcia innych

5. Gdzie leży odpowiedzialność za moją chorobę?
- na zewnątrz (w jakiejś sytuacji, okoliczoności, w rękach Boga, losu, karmy)
- wewnątrz (we mnie)

jeśli odpowiedzialność jest na zewnątrz to: czy ten stan jest dla mnie korzystny? niezależnie czy się z tym w tym momencie zgadzam czy nie, ten stan nie pozwala mi...........(na co?)..............
oraz:
co musiałoby się stać, aby ten stan się zmienił i pomógł mi odzyskać odpowiedzialność za swoje własne życie? 

jeśli odpowiedzialność jest wewnątrz to: co dzięki temu mogę zrobić? jakie kroki podjąć? czy te kroki dadzą mi długofalowy upragniony efekt?

6. Moja choroba jest dla mnie pomocą bo.............
daj kilka przykładów, które mogą być prawdziwe

lub:
dzięki mojej chorobie wreszcie rozumiem, że................

7. odwróć zdania, które wyszły z punktu pierwszego:
np:. moja choroba nie daje mi wymówki od.....
moja chorba nie pomaga mi w tym....sama muszę sobie z tym pomóc.
etc....

Daj się ponieść, wypisz wszystko, co tylko przyjdzie Ci do głowy - związanego z omawianą chorobą. Spójrz chorobie w oczy. Poznaj ją. Poznając przyczynę poznajesz siebie i zaczynasz rozumieć procesy jakie mają miejsce w Twoim życiu. Traktuj to z luzem. Życie to zabawa!



ŻYCZĘ ZDROWIA I ROZPOZNANIA CELU TEGO DOŚWIADCZENIA!






3 comments:

Barankowa pisze...

Bardzo fajny sprawdzian siebie

Barankowa pisze...

umieszczę linka do tego posta u siebie jak pozwolisz????

http://hasimotocudowneuzdrowienie.blogspot.com/2013/06/mozna-uleczyc-kazda-chorobe-ale-nie.html

VIPadaptation pisze...

Oczywiście, zgadzam się, aby wiedzę rozpowszechniać!

Prześlij komentarz

Myśl, odczucie, pomysł, pytanie...